- Úvodní stránka
- → Oborová řešení
- → Autodoprava a Spedice
Autodoprava a Spedice
Autodoprava a Spedice
Zákazníci (Objednatelé a Odesílatelé), Objednávky přijaté
Zákazníci jsou v systému evidováni pomocí objektů
Firma a jejich kontaktní osoby pomocí objektu
Kontaktní osoba. V systému jsou zadáváni jako zákazníci
jak objednatelé přepravy, tak odesílatelé.
Objednávky přijaté jsou v systému registrovány jako
samostatné objekty a tyto jsou navázány na objednatele, respektive na
odesílatele přepravy, pokud se tito neshodují.
Jak je uvedeno dále, Zakázka je v systému evidována jako samostatný objekt. Zakázka není navázána přímo na Objednávku přijatou, protože může nastat případ, kdy v rámci zakázky bude realizováno více cest pro různé objednatele přepravy. Z toho důvodu je možné na kartě Objednávky přijaté vybrat konkrétní cestu v rámci zakázky, a tím objednávku propojit s konkrétní cestou na trase. Veškerá dokumentace a komunikace k objednávce může být zaznamenána v záložkách Záznamy, Soubory, Emaily a Dokumenty.
Objednávka přijatá s navázanou cestou
Evidence zakázek autodopravy
Objekt Zakázka je v systému využit především jako
vazební prvek. Tímto způsobem je možné v rámci jedné zakázky evidovat
neomezené množství jednotlivých cest, přičemž každá z těchto cest
může být realizována pro jiného objednatele přepravy (viz Objednávky
přijaté výše).
Na kartě zakázky bude možno evidovat veškerou komunikaci, která se vztahuje
ke kompletnímu zabezpečení cesty. K tomuto účely lze opět využít
záložek Záznamy, Soubory,
Emaily a Dokumenty.
Karta zakázky se zobrazením seznamu cest
Cesta v zakázce
Zakázky přepravy zboží se mohou sestavovat z jednotlivých cest kvůli
vytěžování dopravy a minimalizaci nákladů na přepravu zboží.
V systému CRMPLUS je tato problematika řešena pomocí možnosti evidence
neomezeného množství cest z bodu A do bodu B při realizaci jedné
komplexní zakázky. Kupříkladu, komplexní zakázka je plánována z města
Aš do Bratislavy, přičemž v Brně dojde ke složení jednoho zboží a
naložení zboží jiného. Obě tyto jednotlivé cesty jsou navíc realizovány
pro jiné objednatele přepravy (rozdílné zákazníky).
Jednotlivé cesty jsou pak plánovány v určitém časovém intervalu, lze
k nim přiřadit řidiče, propojit je s přijatou objednávkou. Po ukončení
cesty lze zadat skutečný termín realizace cesty a tím připravit data pro
analýzu plánovaných/skutečných termínu cest a jejich odchylek.
Nakládky a vykládky pro jednotlivé cesty zakázky
Na kartě cesty lze jednoduchým způsobem zadávat neomezené množství nakládek a vykládek zboží. Ke konkrétní cestě je tak možné evidovat například 2 nakládky, jednu v Aši, druhou v Praze, s uvedením měst a ulic. K těmto adresám lze přidat potřebnou poznámku, respektive v případě potřeby parametry dále uživatelsky rozšířit. Zakázka je pak naplánována nejen z pohledu jednotlivých cest, ale i z pohledu více nakládek či vykládek na trase. Typy akcí lze samozřejmě doplňovat, například o typ Překládka a další.
Karta cesty na zakázce se seznamem nakládek a vykládek
Detailní okno akce – zde Nakládka
Plánování automobilů na cestu
V systému CRMPLUS lze vést evidenci automobilů, které
lze k přepravě zboží využít. Tyto automobily mohou být buď ve Vašem
vlastnictví nebo jako pronajímané od jiných firem. Mohou být různých
typů pro lepší filtraci v centrálním seznamu.
V centrální seznamu dostupných automobilů lze kdykoliv zjistit, které
automobily jsou volné pro vybraný časový interval – nejsou zaplánovány
na cesty v zakázkách. Tím lze operativně reagovat na dotazy na
dostupnost automobilů.
Mimo plánování automobilů na cesty lze automobily plánovat i na
servisní prohlídky a jiné časové výluky, se kterými je
zapotřebí při plánování počítat. V obou případech – zaplánování
automobilu na cestu nebo jinou výluku, bude uživatel systémově
upozorněn na případnou duplicitu akcí, pokud bude chtít takto
využitý automobil použít na jinou akci.
Cesta v zakázce s naplánovaným automobilem IVECO
Upozornění na kolizi termínů plánovaného automobilu
Fyzický sklad zboží, objednávky vydané, přepravované zboží na autech
CRMPLUS disponuje rozšiřujícím modulem SKLAD, který lze použít nejen jako fyzické skladové hospodářství s využitím všech běžných vlastností, dokladů a operací se zásobami, ale také pro řešení jiných funkcionalit, které se skladováním zásob nemají přímou souvislost. Tyto skladu lze využívat v CRM jako tzv. virtuální sklady. Princip pohybu zboží lze popsat následovně:
Příjem zboží na automobil, uskladnění zboží na skladu nebo výdej zákazníkovi
V seznamu skladů bude založen virtuální sklad, který bude typu Automobil. Bude mít jasnou identifikaci automobilu a při naložení automobilu bude pomocí dokladu Příjemka zboží na tento automobil naskladněno.
Případ 1: Zboží se veze přímo zákazníkovi:
Pokud bude zboží přivezeno přímo na místo určení a předáno
zákazníkovi, pomocí dokladu Převodka se zboží přesune na
jiný virtuální sklad s názvem EXPEDICE. Tím dojde
k fyzickému přesunu zboží z virtuálního skladu
Automobil a tento automobil bude prázdný. Ve virtuálním
skladu EXPEDICE se poté bude moci vygenerovat doklad
Dodací list a CMR, který bude předán
zákazníkovi a zboží z virtuálního skladu
EXPEDICE zmizí.
Případ 2: Zboží se uskladní ve fyzickém skladu
společnosti:
Pokud nebude zboží dopraveno přímo k zákazníkovi, může být dočasně
uloženo ve fyzickém skladu Vaší společnosti. V takovém
případě se převodkou převede zboží z virtuálního skladu
Automobil na fyzický sklad. Jakmile bude
potřeba zboží převézt k zákazníkovi, převodkou se toto zboží převede
buď zpět na předchozí automobil nebo na automobil jiný. Jakmile automobil
přiveze zboží k zákazníkovi, pomocí dokladu Převodka se
zboží přesune na virtuální sklad EXPEDICE. Tím dojde
k fyzickému přesunu zboží z virtuálního skladu
Automobil a tento automobil bude prázdný. Ve virtuálním
skladu EXPEDICE se poté bude moci vygenerovat doklad** Dodací
list, který bude předán zákazníkovi a zboží z virtuálního
skladu **EXPEDICE zmizí.
Objednávky vydané
V seznamu skladů bude zaveden virtuální sklad s název Objednávky vydané. Na tomto skladu bude moci uživatel vytvořit doklad Příjemka s hlavičkou Vašeho dodavatele. Na tuto příjemku bude postupně doplňovat zboží, které budete chtít u daného dodavatele objednat. Jakmile bude objednávka kompletní, pomocí tlačítka „Naskladnit“ se objednávka uzavře a odešle se dodavateli předem připravená tisková sestava objednávky.
Objednávka zboží u dodavatele
Případ 1: Dodavatel dodá zboží kompletní:
Pomocí dokladu Převodka se převede kompletní vydaná objednávka na
virtuální sklad s názvem Dodávky objednávek. Pomocí dokladu Výdejka nebo
Dodací list se provede vyskladnění z tohoto virtuálního skladu a
objednávka bude považována za vyřízenou.
Případ 2: Dodavatel dodá nekompletní – ve více
dodávkách:
Pomocí dokladu Převodka se převedou vybrané položky objednávky na
virtuální sklad Dodávky objednávek. Na původním skladu objednávek
zůstanou ty položky, které ještě dodavatel nedodal.
Jakmile tyto položky dodá, pomocí dalšího dokladu Převodka bude přesunuto
zbývající zboží. Pomocí dokladu Výdejka nebo Dodací list se provede
vyskladnění z tohoto virtuálního skladu a objednávka bude považována za
vyřízenou.
Při evidence pohybů zboží tímto způsobem dokážete dlouhodobě sledovat** vytíženost automobilů a fyzického skladu**. Na základě takto zadávaných dat lze vytvořit jakoukoliv analýzu, která bude reflektovat Vaše potřeby.
Poslední aktuality
PF2024Vážení zákazníci, děkujeme vám za důvěru a spolupráci…
PF 2023
Děkujeme Vám za důvěru a spolupráci v letošním roce.…
Zkušenosti našich klientů
Systém CRMPLUS nám díky kvalitnímu přizpůsobení umožňuje naplňovat náročné dotační požadavky ke spokojenosti klientů a současně je také zdrojem cenných dat umožňující další rozvoj naše podniku…
Mgr. Ing. Milan Sedláček, ředitel,RENARDS, s.r.o.
Všechny reference